mormor ♥

inatt drömde jag att min mormor dog. det var hemskt, det kändes så verkligt.
sen i drömmen "spelades" det som upp olika minnen med henne från jag var liten, sånt jag hade glömt eller inte tänker på idag. hon skrattade och skämtade alltid, innan hon blev sjuk, eller senil. hon skulle alltid tjaffsa om små saker för att retas med alla. hon var så glad och hon fanns alltid där.

det gör så ont i hjärtat när jag tittar på henne nu. tårarna rinner när jag tänker på det.
hon har glömt bort det mesta här i livet. och hon blir bara sämre. hon verkar ha tappat livsglädjen helt.
jag undrar hur livet ser ut ur hennes synvinkel.. vad känner hon? vad tänker hon, egentligen?



men jag måste ta vara på tiden med henne så länge hon finns här med oss, för den kommer inte tillbaka.




jag älskar dig mummu, då nu och föralltid



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0